Archive for Marcel Koelewijn

Parkeren van straat naar Zuidpoortgarage niet mogelijk?

Op 20 oktober jl.  stuurt de                  
directeur van Parkeren Delft,  dochteronderneming van de 
Gemeente Delft en eigenaar
van de parkeergarages,
een mail naar bewoners van de 
binnenstad met een straatparkeervergunning gebied B.
Hierin biedt hij, in het kader van het plan ‘nieuwe kijk op parkeren’, bewoners met een gebied B vergunning de mogelijkheid om, tegen een verlaagd tarief, namelijk € 300,- per jaar, een abonnement te nemen voor de Prinsenhofgarage en de Zuidpoortgarage (zie de mail hieronder).
Lees verder

Daar doen we het tenslotte ook voor!

Vandaag 20 november 2020 kwam er een persbericht uit van de gemeente Delft, waarin men nieuwe ondersteuning voor alle Delftse ondernemers aankondigt. Deze ondersteuning is het resultaat van een motie welke Stadsbelangen Delft samen met Groep Stoelinga hebben ingediend tijdens de Raadsvergadering van 5 november 2020.
Lees verder

Zwarte Piet een ‘zwarte bladzijde’?

De afgelopen weken hebben we weer kennis genomen van een onvervalst stukje dictatoriaal gedrag van de collegepartijen Groen Links en D66. Deze partijen vonden het nodig om het Sinterklaasfeest te frustreren door het onderwerp ‘Zwarte Piet’ te politiseren.

Lees verder

Burgerparticipatie, waar dan?

Afgelopen maanden hebben we in de politiek kunnen ervaren hoe je van de ene op de andere dag moet kunnen schakelen. De coronacrisis was een feit en kregen te maken met een anderhalve meter maatschappij. De politieke agenda liep gewoon door en de druk was groot gezien de uitgebreide en ook extra vergaderingen. Geen fysieke vergaderingen, behalve dan de Commissies die in de raadszaal plaatsvonden, zodat de Delftse inwoners deze vergaderingen konden volgen.
Lees verder

Een zwarte dag voor de stad!

Donderdagavond 9 juli is 
er wat naars gebeurd.
Het College (GroenLinks, Stip, D66, PvdA en VVD) heeft een gat geslagen in een groot goed dat ‘democratie’ heet.

Deze Gemeenteraadsvergadering was één groot toonbeeld van machtsvertoon en minachting voor de stad, haar inwoners en de oppositiepartijen. De 12 ingevoerde moties van de oppositie werden allemaal weggestemd, de Coalitie duldde geen tegenspraak.
Lees verder

Op zoek naar 27 miljoen euro

In de laatste extra vergadering van de commissie Ruimte en Verkeer op 16 juni jl. werd door een inspreker gezegd dat er 27 miljoen euro van het spoorzonebudget naar Parkeren Delft is overgemaakt om bewoners van schil C (parkeergebied C) gratis in de
Prinsenhofgarage te laten parkeren. Stadsbelangen Delft is benieuwd of dit waar is en wil graag opheldering hierover.
Lees verder

Akoestische muziek op terrassen in coronatijd

Op zondag 14 juni jl. hebben enkele Delftse muzikanten het idee gehad om akoestisch wat gezelligheid op een paar terrassen (De Klok en De Waag) te brengen met inachtneming van de corona maatregelen van dit moment. Helaas hebben BOA’s of anderszins ingehuurde beveiligers door de gemeente Delft deze muzikanten gesommeerd te vertrekken op basis van de huidige noodverordening en met het argument dat dit een ‘aanzuigende werking’ zou hebben. Op de momenten dat de muzikanten er speelden was er op geen enkele wijze sprake van een ‘aanzuigende werking’ en alle aanwezigen zaten met 1.5 afstand keurig volgens de voorschriften op het terras. We vinden ‘risico op aanzuigende werking’ of een mogelijke interpretatie daarvan ook niet terug in de noodverordening.
Lees verder

Behandel de vreugdevuren in de kadernota

Stadsbelangen Delft heeft in de vergadering van de Commissie Economie, Financiën en Bestuur van 23 april jl. gevraagd om de
brief van de Stichting Delftse
Vreugdevuren bij de kadernota
te behandelen. De kadernota
wordt op donderdag 2 juli 2020 behandeld in de gemeenteraad.

Stadsbelangen Delft vind het een goed idee dat er nu een Stichting Delftse Vreugdevuren is opgericht. Hierdoor is er één aanspreekpunt voor de gemeente, die bereidt is om de vreugde vuren te begeleiden tijdens de overgang van oud naar nieuw.
Lees verder

Commissielid Marcel Koelewijn maakt zich zorgen over de Reinier de Graafweg

Op donderdag 23 april werd tijdens een raadssessie van de commissie Ruimte en Verkeer bekend dat nog dit jaar de Reinier de Graafweg wordt aangesloten op de Rijksweg A4. Dit heeft nogal gevolgen voor de bewoners.

Commissielid Marcel Koelewijn sprak met bewoners van de Reinier de Graafweg en maakt zich zorgen over het zware verkeer dat ze te verduren krijgen. Klik hieronder om het bericht in het AD van zaterdag 25 april te lezen over dit onderwerp.

https://www.ad.nl/delft/zwaar-verkeer-bedreigt-reinier-de-graafweg-door-aansluiting-a4~a9838b84/

Foto: AD Delft.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een ‘zware bevalling’

In het najaar van 2016 bedacht Toon Paap van de paardentram dat als hij de dagtoeristen, die per touringcar worden afgezet bij het Hampshire
hotel aan de Koepoortplaats, met een elektrische shuttlebus naar de Markt zou vervoeren, zij zo’n drie kwartier langer in de stad zouden kunnen verblijven. Dit zou dan met een elektrische shuttlebus moeten, want constant heen en weer met een paardentram over de Koepoortbrug is voor de paarden niet te doen.
Lees verder