Schriftelijke vragen renovatie Hoogbrug

 

 

 

Sinds vorig jaar maart is de Hoogbrug afgesloten voor autoverkeer. Er is toegezegd dat in september dit jaar aan de repartie van de brug begonnen zou worden. Tot op heden is er niet begonnen aan de herstelwerkzaamheden. Eigenaren van bedrijfsruimte op de Lange Geer kunnen hun bedrijfsruimte steeds moeilijker verhuren, nu de Hoogbrug nog steeds niet gerepareerd is.

Aan Burgemeester & Wethouders

Onderwerp: herstel en openstellen Hoogbrug en verkeersituatie

Datum: 8 december 2020

Geacht College,     

Sinds vorig jaar maart is de Hoogbrug afgesloten voor autoverkeer. Er is toegezegd dat in september dit jaar aan de repartie van de brug begonnen zou worden. Tot op heden is er niet begonnen aan de herstelwerkzaamheden.

Eigenaren van bedrijfsruimte op de Lange Geer kunnen hun bedrijfsruimte steeds moeilijker verhuren, nu de Hoogbrug nog steeds niet gerepareerd is.

Vragen van ondernemers die gestuurd zijn naar Stadsbelangen Delft, sturen wij namens onze fractie en de groep Stoelinga aan uw college door, omdat wij benieuwd zijn naar de antwoorden.

  1. Waarom er nog niet met de reparatiewerkzaamheden aan de Hoogbrug begonnen?
  2. Klopt het dat de hele lange afsluiting gebruikt dan wel misbruikt wordt om de Lange Geer binnenkort af te sluiten/autoluw te maken? Indien niet misbruikt, waar blijkt dat uit?
  3. Is het college het met Stadsbelangen Delft en de groep Stoelinga eens dat het Achterom onnodig overbelast wordt nu het verkeer vanaf de Zuidwal hier over geleid wordt i.p.v. meer verdeeld over de Lange Geer en het Achterom? Zo nee, waarom niet?
  4. Is het college het met Stadsbelangen Delft en groep Stoelinga eens dat de hoek Oude Delft/Zuidwal  onoverzichtelijk/gevaarlijk geworden is nu fietsers hier in beide richtingen mogen rijden? Zo nee, waarom niet?
  5. Klopt het dat na reparatie van de Hoogbrug de Lange Geer afgesloten gaat worden door middel van een paal, zodat vrachtwagens hier niet meer de stad in kunnen rijden?
  6. Hoeveel kost de renovatie van de Hoogbrug?
  7. Bruggen hebben zwaar te lijden onder zware vrachtwagens. Kan er bij deze brug, om toekomstige kosten te vermijden, een maximaal toegestaan gewicht van 6 ton ingevoerd worden? Zo nee, waarom niet?

Wij zien uw beantwoording met belangstelling tegemoet,

Fractie Stadsbelangen Delft                                                           Groep Stoelinga

Coby de Koning                                                                              Jan Peter de Wit

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.